Kitchzen, het door mij bedachte concept voor een duurzame keuken. In een tijd dat daar nog weinig aandacht voor was. Bamboe als basis, de meest energiezuinige apparatuur, eco werkbladen, en natuurlijk een prachtige uitstraling! Vermarkt in onder andere website, brochure, app en shop-in-shops in keukenzaken.

Enjoy! Een prachtig shop in shop concept gebaseerd op keukens van hout of een houtlook. Met een geheel eigen look&feel, verdeeld in de industriële Brooklyn, landelijke Central Park en het chique Long Island. Doel; betere positie/doorverkoop van de keukenleverancier, en meer consumenten in de winkels.

Het lukte bij inkoopgroep Der Kreis niet om het marketingconcept Keukenspecialist.nl van de grond te krijgen. Ik bedacht een volledig andere marketingstrategie om vanaf ‘de onderkant’  vertrouwen te wekken van leveranciers en ondernemers. Eerst het concept handen en voeten geven qua onderscheid en uitstraling en zo dicht bij de consument brengen. Nieuwe website, eigen magazine, veel beurzen, volop social media, commercials, in- en outstore materialen in de winkels voor de herkenbaarheid. Daarnaast focus op communityvorming met de deelnemende winkels en leveranciers om het een echte ‘club’ te maken. Het concept was zo goed gelukt dat het zelfs op het hoofdkantoor in Duitsland werd gekopieerd.